مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 14:352023-11-07بين الملل

کارزارهای توییتری چگونه میدان زورآزمایی رسانه ای جنگ غزه شدند؟


مقایسه هشتگ های پرتکرار حامی فلسطین و اسراییل در جنگ غزه نشان می دهد هشتگ های حامی فلسطینی از نظر تعدد، تکرار و فراوانی و همچنین برترین هشتگ پرتکرار، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: کاربران مجازی به ویژه توییتر فارسی برای ابراز همدلی و اتحاد، هر روزه هشتگ هایی را ترند می کنند که همچون کارزار یا پویش مجازی می ماند که قرار است پیام یا محتوایی را القا کند.

ترند شدن هشتگ ها با الگوریتم خاصی از سوی توییتر انجام می شود به گونه ای که فراوانی تعداد آنها و میزان بازنشر محتوایِ شامل هشتگ، در ترند شدن آن تاثیر زیادی دارد.

در جنگ میان فلسطین و اسراییل، کاربران توییتر با برجسته کردن هشتگ هایِ طرف حمایت خود، ابراز موافقت یا مخالفت شان را اعلام و به نوعی زورآزمایی و جنگ مجازی را ترتیب دادند.

در این گزارش، هشتگ های ترندشده و پرتکرار حامی فلسطین و اسراییل در ابتدا استخراج و در پایان با هم مقایسه شده است.

در هر بخش، 10 هشتگ پرتکرارتر در نمودار میله ای مقایسه و 30 هشتگ پراهمیت در جدول ارائه شده است.

در بخش پایانی نیز این هشتگ ها در نمودار خورشیدی(سانبرست) با هم مقایسه شده اند.

اطلاعات این گزارش از سامانه پایشگر شبکه های اجتماعی و در بازه زمانی 15 تا 29 مهرماه جمع آوری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارزارهای توییتری چگونه میدان زورآزمایی رسانه ای جنگ غزه شدند؟

کارزارهای توییتری چگونه میدان زورآزمایی رسانه ای جنگ غزه شدند؟