مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 15:362023-11-04سياسي

منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان رسما آغاز به کار کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه ها در سنندج اظهار داشت: امروز به صورت رسمی منطقه آزاد بانه و مریوان شروع به کار می کند.

وی تصریح کرد: الگوی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی است و سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنای حرکت اقتصادی کشور است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه کشور با بیان اینکه درون زا، برون گرا و مردم محور بودن را از ویژگی های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی عدالت محور و دانش بنیان بوده و دانش فناور است.

وی افزود: در توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با توجه به نقش آنها در تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عبدالملکی با بیان اینکه 94 مناطق آزاد و منطقه ویژه اقتصادی دارد که 18 منطقه آن آزاد و مابقی منطقه ویژه هستند، خاطرنشان کرد: مجموعا  48 مورد از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال یا فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گفته وی، این 48 منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی اثرات خوبی در اقتصاد ملی داشته اند اول اینکه بیش از یک سوم صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران معادل 18 میلیون دلار مربوط به همین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: بیش از 70 درصد ترانزیت کشور از مبادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اتفاق می افتد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان رسما آغاز به کار کرد

منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان رسما آغاز به کار کرد