مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 10:302023-10-31فناوري

وزیر ارتباطات: کاربرد منظومه ماهواره ای شهیدسلیمانی در حوزه اینترنت اشیا است


منظومه شهیدسلیمانی در حوزه اینترنت اشیا کاربرد دارد و امیدواریم در آینده بتوانیم چه توسط خودمان و چه با مشارکت بین المللی از آن برای اینترنت نیز استفاده کنیم.

- عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد استفاده اینترنتی از ماهواره هایی که از سوی ایران به فضا پرتاب شده گفت: در حوزه منظومه های ماهواره ای کاری را شروع کردیم.

این ماهواره ها کوچک و مخابراتی هستند منتهی در حوزه پهن باند نیستند که بتوان به وسیله آنها اینترنت ارائه کرد ولی در حوزه اینترنت اشیا و ارتباطاتی از این دست کاربرد دارند.

این نقطه شروع است و امیدواریم در آینده بتوانیم چه توسط خودمان و چه با مشارکت بین المللی از آن برای اینترنت نیز استفاده کنیم.

  وزیر ارتباطات با بیان اینکه این ماهواره ها برای ارتباطات راه دور هستند که از کاربردهای مختلف اینترنت اشیا مثل کشاورزی هوشمند، معدن و صنعت بشمار می روند، تصریح کرد: منظومه شهید سلیمانی یک منظومه مخابراتی است که کاربرد اصلی اش اینترنت اشیا است و کمتر از صد ماهواره در منظومه شهید سلیمانی به فضا خواهند رفت.

گفتنی است، اصطلاح اینترنت اشیا به ارتباط بین دستگاه های محاسباتی، ماشین های مکانیکی و دیجیتال در بستر اینترنت بدون نیاز به دخالت انسان اشاره دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارتباطات: کاربرد منظومه ماهواره ای شهیدسلیمانی در حوزه اینترنت اشیا است

وزیر ارتباطات: کاربرد منظومه ماهواره ای شهیدسلیمانی در حوزه اینترنت اشیا است