مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 22:252023-11-14پزشكي

هشدار وزارت بهداشت به دنبال تشدید آلودگی هوا


رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت: در زمان آلودگی هوا توصیه می کنیم افراد حضورشان در فضای آزاد را به حداقل ممکن برساند و از ماسک ترجیحاً N95 یا P2 و یا در صورت عدم دسترسی، - از ماسک های جراحی سه لایه استفاده کنند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به افزایش غلظت آلاینده های جوی، از مردم به ویژه بیماران خواست از تردد غیر ضرور در بیرون از منزل خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، عباس شاهسونی اظهار داشت: در زمان آلودگی هوا توصیه می کنیم افراد حضورشان در فضای آزاد را به حداقل ممکن برساند و از ماسک ترجیحاً N95 یا P2 و یا در صورت عدم دسترسی، از ماسک های جراحی سه لایه استفاده کنند.

وی افزود: مصرف بیشتر آب، ویتامین C و مرکبات در این شرایط، بسیار توصیه می شود.

فعالیت های ورزشی حرفه ای در این شرایط باید تعطیل شوند و در مورد ورزش های همگانی نیز توصیه می شود در فضای بسته و دور از منابع تولید آلودگی هوا مانند اتوبان ها و در مدت محدود، انجام شود.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه ورزش در شرایط عادی برای تأمین سلامت، بسیار مفید است، ادامه داد: در شرایط کنونی و آلودگی هوا به دلیل اینکه میزان تنفس ورزشکاران بالاتر می رود، حجم آلاینده بیشتری وارد بدن می شود و اثرات مفیدی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وزارت بهداشت به دنبال تشدید آلودگی هوا

هشدار وزارت بهداشت به دنبال تشدید آلودگی هوا