مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 10:352023-11-20پزشكي

اجرای پویش ملی سلامت؛ گامی مؤثر در راستای غربالگری بیماری دیابت و فشارخون


سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اجرای پویش ملی سلامت گامی مؤثر در راستای غربالگری بیماری دیابت و فشارخون بالا است.

- ایسنا/خراسان رضوی سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اجرای پویش ملی سلامت گامی مؤثر در راستای غربالگری بیماری دیابت و فشارخون بالا است.

مجید درودی در گفت و گو با ایسنا اجرای پویش ملی سلامت را گامی مؤثر در راستای غربالگری بیماری های دیابت و فشارخون بالا دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین میزان مرگ و میر مرتبط به بیماری های غیر واگیر به دلیل ابتلا به دیابت، فشارخون بالا و یا عوارض مرتبط با بیماری های فوق است.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 30 درصد بیماران دیابتی و 40 درصد بیماران مبتلا به پرفشاری خون در این شهرستان از ابتلای خود به بیماری بی اطلاع هستند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور تشخیص دیرهنگام را عامل تشدید عوارض بیماری دانست و گفت: فشارخون بالا و دیابت یکی از شایع ترین بیماری های غیر واگیر و یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر هستند.

درودی بیان کرد: بر اساس آمار بیش از 43 هزار نفر از افراد بالای 30 سال در نیشابور مبتلا به فشارخون بالا و بیش از 20 هزار نفر مبتلا به دیابت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پویش ملی سلامت؛ گامی مؤثر در راستای غربالگری بیماری دیابت و فشارخون

اجرای پویش ملی سلامت؛ گامی مؤثر در راستای غربالگری بیماری دیابت و فشارخون