مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 17:102023-11-21بين الملل

مخبر: تعهدات طرف ایرانی در تکمیل خطوط ریلی کریدور شمال_جنوب درحال انجام است


اقدامات اولیه و اخذ مجوزهای لازم برای ساخت راه آهن رشت _ آستارا از طرف ایرانی انجام شده است و امیدواریم با همکاری طرف روسی عملیات ساخت این خط ریلی مهم در مسیر کریدور شمال جنوب هرچه سریع تر آغاز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، بعدازظهر امروز (سه شنبه 30 آبان) در دیدار لویتین ایگور دستیار ویژه رییس جمهور فدرال روسیه با بیان اینکه سران کشورهای منطقه در ملاقات های دوجانبه و چند جانبه همواره بر ساخت هرچه سریع تر کریدور شمال جنوب تاکید کرده اند، افزود: اقدامات اولیه و اخذ مجوزهای لازم برای ساخت راه آهن رشت _ آستارا از طرف ایرانی انجام شده است و امیدواریم با همکاری طرف روسی عملیات ساخت این خط ریلی مهم در مسیر کریدور شمال جنوب هرچه سریع تر آغاز شود.

معاون اول رییس جمهور درمورد طراحی و ساخت خط ریلی آستارا ــ بندرعباس در کریدور شمال جنوب نیز تصریح کرد: پیشنهادات طراحی و قرارداد این پروژه از سوی جمهوری اسلامی ایران و روسیه بررسی شده است که این خط ریلی می تواند سهم بزرگی در افزایش حجم مبادلات کالا و ترانزیتی در این کریدور داشته باشد.

وی با استقبال از تشکیل کارگروهی ویژه با حضور وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصاد و دارایی ایران و همچنین دستیار رییس جمهور فدرال روسیه برای پیگیری ساخت کریدور شم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخبر: تعهدات طرف ایرانی در تکمیل خطوط ریلی کریدور شمال_جنوب درحال انجام است

مخبر: تعهدات طرف ایرانی در تکمیل خطوط ریلی کریدور شمال_جنوب درحال انجام است