مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 12:502023-11-01بين الملل

لزوم قطع دسترسی اسراییل به گذرگاه رفح و ورود سوخت به نوار غزه


همزمان با برنامه ریزی کشورهای عربی و اسلامی برای برگزاری اجلاس در سطح سران به منظور بررسی اوضاع غزه، نهادهای مدنی و رهبران سیاسی بر لزوم قطع دسترسی رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح به منظور ورود کمک ها به این منطقه تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی کماکان از اجازه دادن به مقامات مصری برای ارسال سوخت به نوار غزه از طریق گذرگاه های مرزی خودداری می کند و محدودیت های نظارتی شدیدی را برای ورود کامیون های حامل غذا، آب و دارو اعمال کرده است.

کمک های امدادی بین المللی بنا به میل اسراییلی ها وارد نوار غزه می شود، در حالی که ده ها کامیون در مرز نوار غزه با مصر در انتظار ورود به این منطقه هستند تا به گرسنگی و محرومیت از آب، غذا، دارو، برق و سوخت این منطقه پایان دهند، در حالی که این محرومیت ها نقض آشکار حقوق بین المل و جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف می شود.

رهبران سیاسی و کارشناسان در کشورهای عربی طی این مدت بارها خواستار ورود کمک های بشردوستانه کشورهای عربی به نوار غزه شدند که در قالب یک کاروان جمع آوری شده است.

آنها تاکید دارند که نوار غزه از نظر قانونی تحت سیطره رژیم اشغالگر قرار ندارد و با وجود مخالفت نظامیان صهیونیست این کمک ها باید وارد نوار غزه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم قطع دسترسی اسراییل به گذرگاه رفح و ورود سوخت به نوار غزه

لزوم قطع دسترسی اسراییل به گذرگاه رفح و ورود سوخت به نوار غزه