مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 08:402023-11-16اجتماعي

تنفس در هوای آلوده چه عوارضی دارد؟


یک فوق تخصص بیماری های ریوی و تنفسی گفت: عمده ترین علت آلودگی هوا در ایران، وجود پنج نوع آلاینده اصلی «اوزون، دی اکسید سولفور، دی اکسید نیتروژن، - گروه سلامت خبرگزاری فارس- طناز اصفهانی: امسال هم به رسم هر سال با شروع فصل پاییز و وارونگی هوا، اکثر کلانشهرهای کشور لباسی دودی به تن کرده و چهره شهر را تیره و تار کرده است.

آلودگی هوا معضلی است که هرساله با گسترده تر شدن زندگی های شهری و ماشینی، بیش از قبل گریبان شهروندان را گرفته و روز به روز سلامتی افراد بیشتری را تهدید می کند.

  به گفته برخی از کارشناسان علت آلودگی بیش از اندازه هوا و افزایش سطح ریزگرد ها در فصل های پاییز و زمستان نسبت به سایر فصول، پدیده وارونگی هواست؛ که به دلیل پایین آمدن دمای هوا به وجود می آید.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

 بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای تهران هم اکنون (25آبان 1402)  با عدد 145 در وضعیت ناسالم برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنفس در هوای آلوده چه عوارضی دارد؟

تنفس در هوای آلوده چه عوارضی دارد؟