مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 15:102023-11-03بين الملل

ماکرون: فرانسه و ازبکستان به دنبال روابط استراتژیک هستند


رییس جمهور فرانسه در جریان سفرش به ازبکستان در ضمن مذاکرات مقامات دو کشور بر سر پروژه های حوزه کشاورزی و اورانیوم بیان کرد، دو طرف به توسعه آنچه که او به عنوان «شراکت استراتژیک» توصیف کرد، - رییس جمهور فرانسه در جریان سفرش به ازبکستان در ضمن مذاکرات مقامات دو کشور بر سر پروژه های حوزه کشاورزی و اورانیوم بیان کرد، دو طرف به توسعه آنچه که او به عنوان شراکت استراتژیک توصیف کرد، خواهند پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه تبدیل به اولین رییس جمهور کشورش که از زمان ریاست جمهوی فرانسوا میتران تا کنون، به ازبکستان، پرجمعیت ترین کشور آسیای مرکزی سفر می کند، شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، ماکرون در جریان این سفر بیان کرد: ما با شوکت میرضیایف، رییس جمهور ازبکستان بر سر ساخت شراکتی استراتژیک توافق کرده ایم.

ماکرون توضیحات بیشتری درباره اینکه این شراکت راهبردی شامل چه حوزه هایی خواهد بود مطرح نکرد اما شراکت راهبردی معمولا در ازبکستان عالی ترین سطح شراکت با یک کشور دیگر در نظر گرفته می شود.

ماکرون از اصلاحات میرضیایف تحسین کرده و وعده سرمایه گذاری های بزرگ را در ازبکستان داد.

او در نشستی در شهر سمرقند به میرضیایف بیان داشت: ما از سیاست های شما حمایت می کنیم و مایل به کمک به شما برای اجرای آن هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون: فرانسه و ازبکستان به دنبال روابط استراتژیک هستند

ماکرون: فرانسه و ازبکستان به دنبال روابط استراتژیک هستند