مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 16:252023-10-23پزشكي

زنان بیشتر به پوکی استخوان مبتلا می شوند


هفته پوکی استخوان فرصتی است تا انسان ها با این بیماری خاموش بیشتر آشنا شوند، راه پیشگیری در پیش گیرند تا به تدریج به آدم های شیشه ای در آستانه شکستن تبدیل نشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، استخوان بافت زنده ای است که به طور مداوم تجزیه و جایگزین می شود، به این ترتیب، بدن تراکم استخوان و یکپارچگی بلورها و ساختار آنها را حفظ می کند اما اگر تعادل بین تشکیل استخوان جدید و تجزیه استخوان قدیمی به هم بخورد چه می شود؟ بافت سفت آنها مانند اسفنج، حفره دار و پوک می شوند تا شخص را به پوکی استخوان مبتلا سازند.

این فرآیند آرام و تدریجی در نبود و کمبود کلسیم یا مشکلی در جذب آن برای بافت استخوان ها شکل می گیرد، مطالعات نشان می دهد مشکل کمبود یا نارسایی در دریافت کلسیم بین 50 درصد مردم ایران وجود دارد.

تراکم استخوانی در سن 25 سالگی به حداکثر مقدار خود می رسد و تا حدود 35 سالگی در اوج باقی می ماند و پس از آن با افزایش سن، استخوان سالیانه سه تا پنج درصد از تراکم خود را از دست می دهد.

سرعت از دست دادن تراکم استخوانی در زنان پس از یائسگی افزایش می یابد.

ابتلای بیش از 200 میلیون نفر به پوکی استخوان در جهان پریوش شیری کارشناس بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره مشکل پوکی استخوان گفت: طبق برآوردها بیش از 200 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان بیشتر به پوکی استخوان مبتلا می شوند

زنان بیشتر به پوکی استخوان مبتلا می شوند