مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 15:152023-10-23سياسي

دو هزار و 371 هکتار از اراضی ملی و دولتی در خوزستان رفع تصرف شد


رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در 6 ماهه اول امسال دو هزار و 371 هکتار اراضی ملی و دولتی در این استان رفع تصرف و به دولت اعاده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با برگزاری جلسات متعدد شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان و پیگیری و اقدامات به موقع مدیران قضایی و دادستان های استان، دو هزار و 371 هکتار از عرصه های ملی و اراضی دولتی پس از رفع تصرف به دولت بازگردانده شد که ارزش ریالی آن حدود 16 هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: در راستای عمل به دستورالعمل اجرایی رییس قوه قضاییه در خصوص حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و صیانت از منابع ملی و طبیعی کشور و به منظور مقابله با پدیده زمین خواری، با هرگونه تعرض و تصرف افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی و عرصه های منابع طبیعی بدون اغماض و با قاطعیت برخورد و با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی، بستر و حریم قانونی رودخانه ها کنند، برخورد قاطع و قانونی می شود.

دهقانی افزود: از ابتدای امسال همچنین 21 هکتار از زمین هایی که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده بود، به استناد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و یا با احکام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو هزار و 371 هکتار از اراضی ملی و دولتی در خوزستان رفع تصرف شد

دو هزار و 371 هکتار از اراضی ملی و دولتی در خوزستان رفع تصرف شد