مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 12:352023-11-07اقتصادي

افزایش گردشگری و کاهش مصرف سوخت از مزایای قطار سنندج است


مدیرعامل شرکت مسکن و عمران آستان قدس رضوی گفت: قطعه اول راه آهن همدان-سنندج به عنوان بخشی از کریدور ریلی غرب کشور، به همت مهندسان شرکت مسکن و عمران احداث و آماده بهره برداری شد.

- ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت مسکن و عمران آستان قدس رضوی گفت: قطعه اول راه آهن همدان-سنندج به عنوان بخشی از کریدور ریلی غرب کشور، به همت مهندسان شرکت مسکن و عمران احداث و آماده بهره برداری شد.

سعید عبدی، در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص خط ریلی همدان به سنندج اظهار کرد: پروژه قطعه اول راه آهن همدان-سنندج به طول64.

5 کیلومتر، بخشی از طرح 410 کیلومتری راه آهن تهران-همدان-سنندج است که قرارداد تکمیلی آن در اردیبهشت سال 1400 میان وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما و شرکت مسکن و عمران قدس رضوی امضا شده بود و اکنون عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.

توسعه کریدورهای بین المللی وی افزود: با توجه به موقعیت اثرگذار کشورمان در منطقه، لزوم توسعه کریدورهای بین المللی برای بسط و گسترش روابط اقتصادی یکی از راهبردهای جدی در کشور بوده و در راستای آن، تکمیل خطوط ریلی با هدف ایجاد شبکه ارتباطی گسترده، مورد توجه قرار داشته است.

با این رویکرد، احداث خط آهن همدان-سنندج در دستور کار دولت قرار گرفت تا با ایجاد کریدور ریلی منطقه غرب کشور، استان کردستان نیز به شبکه ریلی سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش گردشگری و کاهش مصرف سوخت از مزایای قطار سنندج است

افزایش گردشگری و کاهش مصرف سوخت از مزایای قطار سنندج است