مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 12:252023-10-23اقتصادي

آذربایجان غربی ظرفیت تولید سالانه 2.5میلیون تن سنگ تزیینی دارد


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: استان از نظر ظرفیت، توان تولید سالانه نزدیک به 2 و نیم میلیون تن سنگ های تزیینی را دارد.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: استان از نظر ظرفیت، توان تولید سالانه نزدیک به 2 و نیم میلیون تن سنگ های تزیینی را دارد.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با ایسنا افزود: از نظر ظرفیت تولید سنگهای تزیینی، سالانه نزدیک 2 و نیم میلیون تن سنگ تزیینی می توانیم در استان تولید کنیم و هیچ استانی در کشور از این ظرفیت برخوردار نیست.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به ظرفیت تولید 2 و نیم تنی تولید سنگهای تزیینی، اگر یک کنسورسیوم صادرات سنگهای تزیینی در استان شکل بگیرد قطع به یقین ظرفیت قابل توجهی از صادرات سنگهای تزیینی به کشورهای مختلف دنیا و بازارهای جهانی خواهیم داشت؛ چرا که چیزی حدود 8 الی 10 درصد ظرفیت بازارهای جهانی می تواند در استان ما تولید شود.

سرتیپی با اشاره به اینکه در استان نزدیک به 52 ماده معدنی قابل استخراج و فرآوری وجود دارد، اظهار کرد: در طول یکسال گذشته نزدیک به 740 محدوده و پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن را به مزایده گذاشته شد.

مدیرکل صمت استان گفت: ظرفیت های معدنی استان بعنوان یکی از موضوعات و راهبردهای توسعه ای می تواند گام مهمی جهت توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی ظرفیت تولید سالانه 2.5میلیون تن سنگ تزیینی دارد

آذربایجان غربی ظرفیت تولید سالانه 2.5میلیون تن سنگ تزیینی دارد