مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 09:302023-10-24اقتصادي

ایران در رتبه پانزدهم تولید علم در جهان قرار دارد


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از نظر تولید علم در جهان در رتبه پانزدهم قرار گرفته و میزان رشد علم ما از تمام کشورها بالاتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، یونس پناهی روز سه شنبه در نشست نخبگان تحقیقات و مرجعیت علمی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: مرجعیت علمی مبتنی بر رقابت پذیری نخبگان است، پژوهش ها باید با هدف حل مسائل مختلف کشوری باشد.

وی اظهار داشت: بومی سازی علوم به زبان فارسی یکی از برنامه های وزارت بهداشت است و معتقدم که به سامانه علم سنجی توجه لازم شود.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف رشد و توسعه علم است و حجم دانش باید در کشور گسترش پیدا کند، تصریح کرد: یکی از اهداف معاونت تحقیقات جذب افراد خلاق و نخبه و حرکت به سمت مرجعیت علمی است.

پناهی افزود: در زمینه ایجاد مرجعیت علمی باید زیرساخت های لازم را در کشور فراهم کنیم و در یکسال گذشته به 15 مرکز توسعه بالینی مجوز فعالیت داده شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید تحقیقات را به سمت پیشگیری سوق دهیم و معتقدم که باید شتاب تولید علم در کشور افزایش پیدا کند.

همچنین رییس پژوهشکده غدد و متابولیسم در این نشست گفت: تولید علم و توسعه نوآوری، ارتقای جایگاه جهانی ایران ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در رتبه پانزدهم تولید علم در جهان قرار دارد

ایران در رتبه پانزدهم تولید علم در جهان قرار دارد