مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 21:552023-11-21پزشكي

​روزانه بیش از این مقدار نمک مصرف نکنید!


فریدون عزیزی، رییس مرکز عدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری چهاردهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم با بیان اینکه 68 درصد دانش آموزان در ابتدای انقلاب گواتر داشتند، - شاید برای شما هم سوال شده باشد که مصرف نمک ما روزی چقدر باید باشد؟ در این خبر به این سوال شما پاسخ داده می شود.

طبق گزارش برنا؛ رییس چهاردهمین کنگره غدد و متابولیسم، میزان مصرف مجاز روزانه نمک را در یک شبانه روز 2 تا 4 گرم اعلام کرد.

فریدون عزیزی، رییس مرکز عدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری چهاردهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم با بیان اینکه 68 درصد دانش آموزان در ابتدای انقلاب گواتر داشتند،گفت: تنها باید دو تا 4 گرم روزانه نمک مصرف کنیم و اگر در غذا همان نمک ابتدایی را بریزیم کافی است اما اکنون 7 تا 8 گرم مصرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فقط نمک ید دار مصرف کنیم، خاطرنشان کرد: از هر 600 تولد یک کودک با کم کاری غده تیرویید روبروست.

برای درمان پرکاری تیرویید چه باید کرد؟ عزیزی با اشاره به اینکه معمولا دو درصد جوامع دچار کم کاری تیرویید می شوند، به پرکاری تیرویید اشاره کرد و گفت: قرص های ضد تیرویید برای یکی دوسال باید مصرف شوند و بعد از آن نیاز نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

​روزانه بیش از این مقدار نمک مصرف نکنید!

​روزانه بیش از این مقدار نمک مصرف نکنید!