مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 13:402023-11-04سياسي

چرا تعهدات دولت روحانی در اجلاس پاریس اشتباه بود؟


ایران قرار است در اجلاس اقلیمی سازمان ملل در امارات شرکت کند اما برخی کارشناسان معتقدند الحاق به این دست توافق نامه های به ظاهر بین المللی و مفید موجب می شود کشورهای درحال توسعه مانند ایران از توسعه صنعتی و اقتصادی مناسب دور بمانند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: هفته گذشته بود که رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به حضور ایران در اجلاس جهانی تغییر اقلیم در امارات گفته بود که دولت ایران بر اساس منافع و وضعیت خاص کشور از لحاظ تحریم های بین المللی در این نشست شرکت خواهد کرد.

بنا بر اعتقاد سید حسین موسوی فر، رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست انجام تعهدات بدون درنظرگرفتن شرایط خاص ایران، خلاف منافع کشورمان خواهد بود.

اما اجلاس تغییر اقلیم امارات موسوم به کاپ28 به چه دلیلی برگزار می شود و چرا برخی از کارشناسان معتقدند که اجرای توافقات این اجلاس بدون پیش شرط، ممکن است تبعاتی جبران نا پذیر برای اقتصاد کشور داشته باشد؟ توافقنامه پاریس یک توافق اقلیمی بین المللی است که در آن دولت ها به طور جمعی متعهد شده اند با انجام اقداماتی در راستای کاهش گرمایش جهانی گام بردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تعهدات دولت روحانی در اجلاس پاریس اشتباه بود؟

چرا تعهدات دولت روحانی در اجلاس پاریس اشتباه بود؟