مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 21:152023-11-16اقتصادي

بوشهر و بنگلادش به مدار اقتصاد مشترک وارد می شوند


استاندار بوشهر در نشست با سفیر بنگلادش گفت: 14 بندر بزرگ و کوچک در استان بوشهر وجود دارد که قابلیت تردد شناورها از 500 تن تا 20 هزار تن را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر عصر امروز در نشست با سفیر بنگلادش در ایران با بیان اینکه بوشهر با پنج کشور حوزه جنوبی خلیج فارس همسایه است اظهار داشت: این استان در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت بالایی برخوردار است و از میدان گازی مشترک ایران و قطر روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز در فصل سرما استخراج و 74 درصد گاز کشور را تامین می کند.

وی با اشاره به فعالیت 13 پالایشگاه بزرگ گاز در استان بوشهر افزود: 29 مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر مستقر است و سالانه 60 میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید و بخش زیادی از آن صادر می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مواد اولیه تولیدی از صنایع پتروشیمی به محصولات دیگر تبدیل می شود ادامه داد: بخشی از محصولات پتروشیمی در تولید پارچه نقش دارد که با توجه به وجود نساجی های بزرگ در بنگلادش محصولات پتروشیمی استان بوشهر می تواند نیاز این نساجی ها را برآورده کند.

محمدی زاده صادرات 93 درصد نفت خام کشور از خارگ را از دیگر ویژگی های استان بوشهر دانست و اعلام کرد: تجارت و بازرگانی دریایی یکی دیگر از ظرفیت های استان بوشهر و اکنون 2 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوشهر و بنگلادش به مدار اقتصاد مشترک وارد می شوند

بوشهر و بنگلادش به مدار اقتصاد مشترک وارد می شوند