مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 12:202023-10-30اقتصادي

اراضی غیر قابل کشت، تحت کشت گیاهان دارویی می روند


مدیر قرارگاه کشاورزی و توسعه روستایی بنیاد احسان گفت: یکی از پروژه های در دست اقدام قرارگاه کشاورزی کشت گیاهان دارویی است که با توجه به درآمد بسیار خوب گیاهان دارویی می تواند اقتصاد خانواده های روستایی را بهبود ببخشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی بختیاری زاده مدیر قرارگاه کشاورزی و توسعه روستایی پروژه ها، اقدامات و دستاوردهای این قرارگاه را تشریح کرد.

بختیاری زاده در توضیح علت راه اندازی این قرارگاه گفت: این قرارگاه از سال 1400 با هدف محرومیت زدایی در روستاهای کشور با ابزار کشاورزی و با راهکار ساماندهی و پشتیبانی گروه های جهادی و مردمی حوزه کشاورزی راه اندازی شد.

  ایجاد مراکز علم و فناوری کشاورزی در مناطق محروم وی ادامه داد: ما با هدف حل علمی مشکلات روستاییان به سمت استفاده از دانشگاه در حوزه کشاورزی رفته ایم.

در جهت این امر برنامه ریزی شده است تا در دانشگاه های کشور مراکزی به نام مراکز علم و فناوری کشاورزی در مناطق محروم راه اندازی شود، تاکنون 2 مرکز در دانشگاه های تهران و شهید چمران اهواز تاسیس شده است.

در این مراکز مهم ترین موانع و مسائل روز مناطق محروم در حوزه کشاورزی مورد بحث قرار میگیرد و توسط متخصصین راه حل های بومی برایشان ارائه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراضی غیر قابل کشت، تحت کشت گیاهان دارویی می روند

اراضی غیر قابل کشت، تحت کشت گیاهان دارویی می روند