مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 12:452023-11-13فرهنگي

«فاتحان اروند» به جشنواره فیلم فجر امسال می رسد


کارگردان فیلم سینمایی «فاتحان اروند» گفت: این فیلم سینمایی یادآور دلاورمردی های گردان 410 غواص است و به جشنواره فجر امسال می رسد.

- ایسنا/کرمان کارگردان فیلم سینمایی فاتحان اروند گفت: این فیلم سینمایی یادآور دلاورمردی های گردان 410 غواص است و به جشنواره فجر امسال می رسد.

فرهاد فداکار در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فیلم سینمایی فاتحان اروند روایت گر عملیات والفجر 8 است که از ابتدای سال 1364 که حاج احمد امینی فرمانده گردان 410 غواص می شود، شروع شده و بعد بحث انتخاب نیرو، تمرین های نظامی و غواصی و خود عملیات است.

وی افزود: عملیات والفجر 8 یکی از بزرگترین عملیات آبی و خاکی بوده که در جنگ تحمیلی اتفاق افتاده و گردان خط شکن 410 لشکر 41 ثارالله غواصی را انجام داده است.

این عملیات به لحاظ سینمایی برای ما بخش مهمی که دارد این است که رزمندگان کرمان این عملیات را انجام دادند و این موضوع اقلیم کرمان را متمایز می کند که توانستند چنین کاری را انجام دهند.

فداکار با بیان این که فیلم در سه سال گذشته مراحل تحقیق، پژوهش و نگارش خود را پشت سر گذاشته و پروانه ساخت دریافت کرده است، ادامه داد: فیلم اکنون در مرحله پیش تولید است و اگر بودجه آن تأمین شود، فیلمبرداری آن از نیمه اول آذرماه آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فاتحان اروند» به جشنواره فیلم فجر امسال می رسد

«فاتحان اروند» به جشنواره فیلم فجر امسال می رسد