مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 16:452023-11-20بين الملل

بررسی حوادث غزه از منظر حقوق بین الملل


پس از عملیات طوفان الاقصی و تشدید جنگ در نوار غزه، در مراکز علمی و دانشمندان علم حقوق بین الملل بر سر مبنای حقوقی اقدامات طرفین اختلاف و بحث های مهمی بوجود آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، بیش از 40 روز است که از آسمان و زمین غزه مرگ می بارد و در این مدت هزاران زن و کودک در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی شهید شدند.

اگر چه شهروندان بسیاری از کشورها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند اما هنوز بسیاری از مجامع بین المللی از جمله مجامع حقوقی به طور ویژه به این موضوع ورود نکردند.

عباس مختاری، کارشناس ارشد حقوق بین الملل در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرارداده است، حوادث غزه را از منظر حقوق بین الملل بررسی کرده است که متن آن را در زیر می خوانید: در عملیات طوفان الاقصی برای اولین بار رزمندگان فلسطینی با عبور  از موانع وارد شهرک های  صهیونیستی شده و بالای 200 نفر از ساکنانش را اسیر کردند.

عملیاتی که در واکنش به سالها اشغالگری و محاصره دریایی، هوایی و زمینی  سرزمین غزه، کشتار و آوارگی فلسطینیان، نقض گسترده  حقوق بشر  و هتک حرمت مسجدالاقصی ، در 15 مهر سال 1402 شمسی ، مصادف با 7 اکتبر 2023 میلادی در داخل سرزمین اشغالی شروع وتاکنون ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی حوادث غزه از منظر حقوق بین الملل

بررسی حوادث غزه از منظر حقوق بین الملل