سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 15:302023-11-14دانش

کشف هیجان انگیز دیگری توسط تلسکوپ جیمز وب انجام شد

- تلسکوپ فضایی جیمز وب نگاه جدیدی به کیهان اولیه انداخته است و دو کهکشان شگفت انگیز را در فاصله 33 میلیارد سال نوری از زمین مشاهده کرده است که دومین و چهارمین کهکشان ها از نظر فاصله زیاد نسبت به زمین به حساب می آیند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گروهی از دانشمندان دومین و چهارمین کهکشان های دوردست که تاکنون به لطف تلسکوپ فضایی جیمز وب مشاهده شده است را کشف کردند.

اخترشناسان که یک گروه بین المللی به سرپرستی محققان ایالت پنسیلوانیا بودند، این کهکشان ها را در منطقه ای از فضا به نام خوشه پاندورا یا آبل 2744 کشف کردند.

آنها از داده های طیف سنجی این تلسکوپ 10 میلیارد دلاری برای شناسایی کهکشان هایی در فاصله 33 میلیارد سال نوری از زمین استفاده کردند.

نگاهی به کیهان باستانی محققان که یافته های خود را در مقاله ای جدید در مجله Astrophysical Journal Letters منتشر کردند، ادعا می کنند که این کهکشان های جدید به نام های UNCOVER z-13 و UNCOVER z-12 بزرگ تر از کهکشان های دیگر مشاهده شده در همان فاصله هستند.

کشف هیجان انگیز دیگری توسط تلسکوپ جیمز وب انجام شد