مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 13:452023-11-05اقتصادي

یک فروند کِشتی فله بَر برای نخستین بار در بندرگاه خمیر پهلو گرفت


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی به ظرفیت بیش از 2 هزار تُن سیمان فله برای نخستین بار در بندرگاه چند منظوره خمیر پهلو گرفت.

- ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی به ظرفیت بیش از 2 هزار تُن سیمان فله برای نخستین بار در بندرگاه چند منظوره خمیر پهلو گرفت.

حسین عباس نژاد، امروز (چهاردهم آبان ماه)، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پهلودهی این کشتی 67 متری فله بَر به منظور بارگیری و صادرات 2 هزار و 500 تُن سیمان فله از کارخانه سیمان هرمزگان شهرستان خمیر انجام شده است.

وی ادامه داد: این کشتی که از بندرلنگه به صورت خالی از مسیر بندر باسعیدو قشم وارد بندرخمیر شده بود، پس از انجام یک نرم عملیاتی مناسب توسط یک فروند یدک کش پهلودهی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآورشد: اسکله 2 بندرگاه خمیر دارای هشت متر آبخور بوده و ظرفیت پذیرش کشتی هایی با 10 هزار تُن اعم از فله بر و جنرال کارگو را دارا است.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: باتوجه به امکان سنجی صورت گرفته انتظار می رود تا پایان سال جاری صادرات و واردات از بندرگاه خمیر از مرز 2 میلیون و 500 هزار تن عبور کند.

بندر باسعیدو جزیره قشم از پرکارترین بنادر جزیره در کار ماهیگیری و صیادی است که روزانه بیش از 100 تُن ماهی از جمله زرده، هوور و شیرماهی در این بند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک فروند کِشتی فله بَر برای نخستین بار در بندرگاه خمیر پهلو گرفت

یک فروند کِشتی فله بَر برای نخستین بار در بندرگاه خمیر پهلو گرفت