مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-21فرهنگي

نگاهی به نمایش «مرثیه ای بر یک مرد مرده»؛ وقتی طمع عامل هلاکت می شود


نمایش « مرثیه ای برای یک مَرد مُرده»، اِنزوای پدر پیر و بیماری را حکایت می کند که غولِ طمع از سوی چند همنوع خود در شکل انسان اما با درونِ شیطان، - خبرگزاری فارس ـ گروه تئاتر: فراز و نشیب هزارتوی زندگی و راز و رمزهای انسانیت در تاریخ دائم در حال تکرار است.

خصائص نیک و بد هم همواره در حال تقابل.

از خلقت بشریت، هابیل ها و قابیل ها نسل به نسل در قالب شکل و شمایل جدید ظهور و بروز داشته اند و هرچه به دنیای مدرن امروزی فرو می رویم فرومایگی هم خودنمایی می کند و تئاتر پیام رسان آن روزها و این روزها می شود و به زیبایی در قامت انسان و در مقابل انسان، نفس به نفس می ایستد و در فضایی محدود یک زندگی کامل را به صورت فشرده نمایانگر می شود.

مرثیه ای برای یک مَرد مُرده نوشته رسول حق جو و به کارگردانی کیانوش ایازی است.

نمایش، اِنزوای پدر پیر و بیماری را حکایت می کند که غولِ طمع از سوی چند همنوع خود در شکل انسان اما با درونِ شیطان، او را به ورطه نیستی و پوچ می کشاند.

پرستار، مرد جوان و حیله گر، پسری که پس از سال ها به هوای رسیدن به ارث پدر، هر کدام با دنیایی از زشتی ِ برنامه ریزی شده به هم پیوند می خورند و آنچه که همیشه در این قصه نامش به عنوان حلقه اتصال برده می شود یعنی پدر که فقط و فقط یک عامل برای هدف کثیف شیاطین است و لاغیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به نمایش «مرثیه ای بر یک مرد مرده»؛ وقتی طمع عامل هلاکت می شود

نگاهی به نمایش «مرثیه ای بر یک مرد مرده»؛ وقتی طمع عامل هلاکت می شود