مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 19:462023-10-30اقتصادي

انضباط مالی و شفافیت مهمترین علل افزایش سوددهی شرکت های دولتی است


مدیرکل شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: نتیجه انضباط مالی و سخت گیری ها در شفافیت عملکرد شرکت های دولتی در دولت سیزدهم تبدیل 48 شرکت زیان ده به شرکت سوده و خروج 123 شرکت دولتی از زیان دهی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد عنبری در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر با اشاره به انتشار صورت های مالی هزار شرکت دولتی در 8 آبان 1402، اظهارداشت: قصد داریم در سال 1402 صورت های مالی 2 هزار شرکت دولتی یا تحت مدیریت بخش اقتصاد را تا پایان سال به صورت عمومی انتشار دهیم.

وی در خصوص شفاف سازی عملکرد شرکت های دولتی و انتشار صورت های مالی آن ها تصریح کرد: سال گذشته و اواخر سال 1400 و وقتی آقای خاندوزی برای اقدام در زمینه انتشار صورت های مالی دستور دادند، هنوز این امر تبدیل به قانون نشده بود اما با پیگیری وزارت اقتصاد به قانون بدل شد.

مدیر کل شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: فایده انتشار این صورت های مالی این است که از یک طرف امکان نظارت 85 میلیون ایرانی بر شرکت های دولتی فراهم می شود و از طرف دیگر، تأکید رییس جمهور مبنی بر انضباط بخشی به عملکرد شرکت های دولتی و پاسخگویی و شفاف سازی در دستور کار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در ابتدا صورت های مالی 15 شرکت دولتی را منتشر کردیم و به این خاطر شکایاتی را از سوی شرکت های دولتی داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انضباط مالی و شفافیت مهمترین علل افزایش سوددهی شرکت های دولتی است

انضباط مالی و شفافیت مهمترین علل افزایش سوددهی شرکت های دولتی است