مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 08:552023-10-27سياسي

مدیرعامل بنیاد هدایت: امام جماعت کارمند دولت نیست و باید زندگی مردم را هم اداره کند


مدیرعامل بنیاد هدایت امامت را جنس دیگری از اداره جامعه و راهبری و جامعه پردازی عنوان کرد و گفت: در این ساختار اگر می خواهیم امام شویم باید به همه بفهمانیم که این سیستم خشک و غیرقابل انعطاف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در سفر خود به استان البرز در دو جلسه مجزا با امامان پایگاه های اجتماعی و فعالان کاهش عرصه آسیب های اجتماعی و امامان شاخص شبکه امامت استان البرز دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این جلسه ضمن تبیین کارکردهای روحانیت در شرایط امروز اجتماعی، اظهار داشت: جامعه ما براساس یک سری نظامات شکل گرفته است و برای رفع حوائج هر بخشی از کار شور ایجاد شده است.

باید دید در این ساختار، کار و وظیفه یک روحانی چیست و در این نظام مدرن و دیوان سالاری مسئول چه کاری است؟ آیا می خواهیم مساجد ما مانند ترکیه باشد؟ مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: طوری قلمداد شده که آخوند کارمند معنوی است و معنویت خود را فقط در مسجد و حین نماز می تواند منتقل کند، مانند کشورهایی مثل ترکیه که اگر برویم با مساجد تمیز و مرتب روبه رو هستیم؛ چون امام جماعت کارمند دولت است به صورت منظم با حقوق مکفی زندگی می کند، آیا ما هم این نوع را می خواهیم؟! میرمحمدیان به نظام اداری موجود در جامعه اشاره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرعامل بنیاد هدایت: امام جماعت کارمند دولت نیست و باید زندگی مردم را هم اداره کند

مدیرعامل بنیاد هدایت: امام جماعت کارمند دولت نیست و باید زندگی مردم را هم اداره کند