مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 08:212023-11-08سياسي

رد پای فرهنگ و تمدن ایرانی در بنای اعتاب مقدس عراق سابقه طولانی دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محمد جلال مآب در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: بنای ستاد بازسازی عتبات عالیات را شهید سلیمانی بر اساس دید وسیع فرهنگی و اجتماعی که داشت، گذاشت و یکی از وظایف این ستاد علاوه بر بازسازی عتبات عالیات عراق فراهم آوری مقدمات و تسهیلات اربعین است.

 وی با بیان اینکه تأکید شهید سلیمانی بر مردمی بودن ستاد بازسازی عتبات عالیات بود، افزود: معماران و هنرمندان ایرانی سابقه طولانی در احداث بنای اعتاب مقدس داشتند و نمادهای تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی در بنای اعتاب مقدس نشان دهنده ابراز عشق متخصصان ایرانی نسبت به قبور ائمه است.

 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به ساختار ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: این ستاد یک سازمان مردم نهاد است که هیئت امنای آن ترکیبی از سپاه، بقاع متبرک، ائمه جمعه و بخشی هایی از دولت هستند.

 وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات 20 سال سابقه فعالیت دارد و حدود 10 سال است که در وزارت کشور ثبت شده است، گفت: این ستاد در 5 سال اول به کارهای مرمت و بازسازی بناهای فرسوده عتبات عالیات پرداخت و از سال 89 اقدامات توسعه ای را آغاز کرده و صحن حضرت زهرا (س) در نجف از برکات این ستاد است که به بهره برداری رسیده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای فرهنگ و تمدن ایرانی در بنای اعتاب مقدس عراق سابقه طولانی دارد

رد پای فرهنگ و تمدن ایرانی در بنای اعتاب مقدس عراق سابقه طولانی دارد