مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 15:452023-10-31دانش

تولید بانک داده تغذیه آبخوان های ایران/ارائه راهکار احیای سفره های آب زیرزمینی


پژوهش اخیر محققان دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، ضمن ترسیم وضعیت کنونی سفره های آب زیرزمینی و تولید داده های تغذیه آبخوان های کشور، راهکاری برای احیای این ذخایر ملی پیشنهاد می کند که نتایج این یافته ها از سوی انتشارات نیچر منتشر شده است.

- نتایج پژوهش محققان دانشگاه تهران از سوی انتشارات نیچر منتشر شد تولید بانک داده تغذیه آبخوان های ایران/ارائه راهکار احیای سفره های آب زیرزمینی پژوهش اخیر محققان دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، ضمن ترسیم وضعیت کنونی سفره های آب زیرزمینی و تولید داده های تغذیه آبخوان های کشور، راهکاری برای احیای این ذخایر ملی پیشنهاد می کند که نتایج این یافته ها از سوی انتشارات نیچر منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نتایج مطالعه محققان دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران درباره وضعیت آبخوان های کشور و راهکار احیای آن به تازگی در یک نشریه معتبر بین المللی منتشر شده است.

دکتر روح اله نوری، استادیار دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران درباره داده های اولیه این پژوهش، گفت: برای اجرای پژوهش از اطلاعات آبخوان های کشور طی دو دهه اخیر که از سوی وزارت نیرو منتشر شده است، استفاده شد.

این اطلاعات شامل داده های مربوط به بیش از یک میلیون چاه عمیق و نیمه عمیق، تراز سطح آب زیرزمینی ثبت شده در بیش از 11 هزار پیزومتر و همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بانک داده تغذیه آبخوان های ایران/ارائه راهکار احیای سفره های آب زیرزمینی

تولید بانک داده تغذیه آبخوان های ایران/ارائه راهکار احیای سفره های آب زیرزمینی