مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 23:002023-11-15اقتصادي

ضرورت حفظ باغ شهرها در گلمکان


عضو شورای اسلامی شهر گلمکان خراسان رضوی گفت: حفظ باغ ها و فضای سبز شهری موسوم به باغ شهرهای این شهر توریستی و گردشگری در اولویت نخست سیاست های راهبردی شورا قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گلمکان، رضا ضمیری با بیان اینکه حفظ باغ ها و فضای سبز شهری موسوم به باغ شهرهای   گلمکان در اولویت نخست سیاست های راهبردی شورا قرار دارد، اظهار کرد: براین اساس هرگونه ساخت و ساز در باغات برخلاف قانون حفظ اراضی زراعی و کشاورزی بوده و برخورد می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عده ای جهت تغییر کاربری، درختان باغات را عمداً خشک می کنند اما نمی توانند در آن سرمایه گذاری کنند زیرا مشمول حفظ اراضی زراعی باغی و کشاورزی هستند.

عضو شورای شهر گلمکان با بیان اینکه گلمکان را به داشتن فضای سبز و باغ شهرها می شناسند، گفت: فضاهای سبز گلمکان دارای کارکرد های فرهنگی، زیست محیطی، گردشگری و تفریحی بوده و حفظ و توسعه آن یک نیاز و ضرورت است.

ضمیری گفت: با این حال نباید فضای سبز شهری گلمکان و باغ شهرها به خاطر منفعت بیشتر دستخوش تغییر و دگرگونی شود.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی و تغییر کاربری آن تخلف و جرم محسوب می شود و شهروندان باید در این مسیر از مراحل قانونی، صدور مجوز های لازم تبعیت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت حفظ باغ شهرها در گلمکان

ضرورت حفظ باغ شهرها در گلمکان