مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 12:452023-11-14بين الملل

«طوفان الاقصی» و میز غبارآلود مذاکرات سازش حکام عرب و صهیونیست ها


جنایات صهیونیست ها در غزه از جمله کشتار هزاران کودک موجب شد تا سازه سازش که آجر به آجر آن با فریب حاکمان عرب روی هم گذاشته شده بود، فرو بریزد.

- فارس پلاس، دیگر رسانه ها - مهر نوشت: 25 شهریور سال 99 مطابق با 15 سپتامبر 2020، هنگامی که دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا از مراسم مشترک صهیونیست ها با حاکمان عرب در کاخ سفید میزبانی می کرد و وزرای خارجه امارات و بحرین دست دوستی به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دراز کردند، شاید کابینه رژیم صهیونیستی به بهبود روابط با جهان عرب طی سال های بعد امیدوار بود.

قطار عادی سازی روابط با صهیونیست ها طی ماه ها و سال های بعدی به سودان و مغرب هم رسید.

سودان با انگیزه خروج از لیست تحریم های آمریکا به عادی سازی با رژیم صهیونیستی تن داد و مغرب هم با انگیزه جلب حمایت های واشنگتن و تجهیزات نظامی صهیونیست ها در مقابله با جبهه جدایی طلب پولیساریو، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت.

اگرچه دولت ترامپ به آخر خط رسید اما دولت دموکرات بایدن چندان با سیاست ایجاد صلح میان اسراییل و عرب ها غریبه نبود و آن را برای آینده صهیونیست ها مفید می دانست.

تنها 5 روز قبل از طوفان الاقصی و آغاز یورش صهیونیست ها، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن در مقاله ای برای نشریه Foreign Affairs در خصوص نتایج سیاست های اعمالی کاخ سفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طوفان الاقصی» و میز غبارآلود مذاکرات سازش حکام عرب و صهیونیست ها

«طوفان الاقصی» و میز غبارآلود مذاکرات سازش حکام عرب و صهیونیست ها