مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 19:502023-10-31اجتماعي

امنیت غذایی، تحت تاثیر ابرچالش «تغییر اقلیم» است


تخصصی تغییر اقلیم، امنیت غذایی و توسعه پایدار امروز، 9 آبان ماه به میزبانی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در رشت برگزار شد.

- ایسنا/گیلان نشست علمی - تخصصی "تغییر اقلیم، امنیت غذایی و توسعه پایدار" امروز، 9 آبان ماه به میزبانی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در رشت برگزار شد.

سید ضیاء نصرتی، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در ارتباط تصویری با این نشست، وظیفه سازمان های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست را تامین امنیت غذایی پایدار در کشور دانست و اظهار کرد: امروزه امنیت غذایی به عنوان مولفه مهم توسعه پایدار تحت تاثیر ابرچالش تغییر اقلیم است.

وی تغییر اقلیم را بزرگترین عامل تهدید برای امنیت غذایی هم در کشور ما و هم در سایر نقاط جهان دانست و تصریح کرد: بنا به رسالت جهاد دانشگاهی مبنی بر ورود به عرصه حل مشکلات کشور، برخورد مسئله محور با موضوعات مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی را در دستور کار قرار دادیم و هدف نهایی را امنیت غذایی پایدار در نظر گرفتیم.

مدیرکل دفتر کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه برای دستیابی به امنیت غذایی باید درباره تغییر اقلیم بدانیم، گفت: یکی از عوارض و پیامدهای تغییر اقلیم، محدودیت منابع آبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت غذایی، تحت تاثیر ابرچالش «تغییر اقلیم» است

امنیت غذایی، تحت تاثیر ابرچالش «تغییر اقلیم» است