مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 15:152023-10-30سياسي

رهایی 10 محکوم به قصاص از حکم اعدام در استان سمنان


از ابتدای سال مجموعاً 10 محکوم به قصاص از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند و با اعمال سنوات تحمل حبس در آستانه آزادی از زندان قرار دارند.

- ایسنا/سمنان رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: از ابتدای سال مجموعاً 10 محکوم به قصاص از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند و با اعمال سنوات تحمل حبس در آستانه آزادی از زندان قرار دارند.

محمدجعفر عبدالهی 8 آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در فاصله زمانی بسیار اندک پس از ورود مستقیم دستگاه قضایی، اخذ رضایت برای شش محکوم به قصاص نفس که هر کدام در پرونده ای مجزا مجرم شناخته شده بودند در شهرستان شاهرود امکان پذیر شد.

وی بر لزوم فرهنگسازی در خصوص صلح و سازش و عفو و گذشت تصریح کرد: بنا به تاکیدات قرآن کریم و همچنین روایات معصومین (ع) فریضه عفو و صلح مقدم بر قصاص است و باید در جامعه فراگیر شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: رییس دستگاه قضا همواره تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های قصاص مُسن را کرده و بر این اساس با حضور در منازل یکایک اولیای دم، به حرمت پرچم سبز حضرت رضا(ع) و ادای احترام به ساحت قدسی امام رئوف و مهربانی رضایت از اولیای دم کسب شد.

وی افزود: بهره گیری از شیوه های بدیع و خلاق برای آشنایی بیشتر اولیای دم از برکات سنت حسنه عفو و بخشش حائز اهمیت است و در این دیدارها رضایت از خانواده هایی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی 10 محکوم به قصاص از حکم اعدام در استان سمنان

رهایی 10 محکوم به قصاص از حکم اعدام در استان سمنان