مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 16:422023-10-28سياسي

نیاز به سرمایه 9 میلیارد دلاری برای احداث زیرساخت های سواحل مکران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، توسعه سواحل مکران با تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سالی است که در اولویت برنامه های کلان توسعه ای کشور قرار گرفته است و نقش اقتصاد دریامحور در این منطقه بیش از پیش مورد توجه است.

وزارت راه و شهرسازی در حال مطالعات و توسعه بنادر و جاده های این منطقه است و اولویت های سرمایه گذاری در این مناطق از سوی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران تعیین شده است.

از زمان استقرار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه جاسک، کنارک و چابهار، امنیت عمومی این منطقه نیز تقویت بیشتری شده و اکنون این مناطق مهیای سرمایه گذاری های کلان ملی هستند.

تدیون سه برنامه 5 ساله توسعه برای سواحل مکران به  گفته گلوردی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران، 3 برنامه 5 ساله برای توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است که در برنامه 5 ساله اول موارد مختلف از جمله راه اندازی 3 فرودگاه در سواحل مکران و ساخت خودروی برقی گنجانده شده است.

  ایجاد زیرساخت های سواحل مکران که از چابهار تا میناب وسعت دارد به 9 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد که بخشی از این بودجه را شاید بتوان از طریق بخش خصوصی و بخشی را از طریق دولت تامین کرد، اما مجموع هزینه بارگذاری صنایع مختلف در برنامه 5 ساله اول توسعه مکران ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز به سرمایه 9 میلیارد دلاری برای احداث زیرساخت های سواحل مکران

نیاز به سرمایه 9 میلیارد دلاری برای احداث زیرساخت های سواحل مکران