مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 11:102023-11-11اقتصادي

همدان در حال تطبیق کشاورزی با تغییرات اقلیمی


«تغییر اقلیم» از مهمترین چالش های قرن جاری است و از پیچیده ترین مشکلاتی است که بشر با آن مواجه بوده و امروزه امنیت غذایی به عنوان مؤلفه مهم توسعه پایدار تحت تأثیر ابرچالش «تغییر اقلیم» است.

- ایسنا/همدان تغییر اقلیم از مهمترین چالش های قرن جاری است و از پیچیده ترین مشکلاتی است که بشر با آن مواجه بوده و امروزه امنیت غذایی به عنوان مؤلفه مهم توسعه پایدار تحت تأثیر ابرچالش تغییر اقلیم است.

وقوع سیل هایی با شدت بالا، سرما و گرماهای بی موقع، تکرار بیشتر خشکسالی، بالا آمدن سطح آب دریاها، طغیان آفات و بیماری های گیاهی و گرم شدن جهانی هوا از مواردی است که بحث تغییر اقلیم را در دهه های جاری در جهان بیشتر مطرح کرده است.

در پی تغییر اقلیم پدیده هایی نظیر گردباد، سیل، بارش تگرگ و خشکسالی با شدت بیشتر و در فواصل زمانی کمتر رخ خواهد داد که در نتیجه تولید محصولات کشاورزی نیز دچار نوسان خواهد شد.

بنابراین بر آن شدیم تا در ادامه سلسله نشست های ایسنا با موضوعات بررسی عوامل مؤثر بر تغییرات اقلیمی در همدان و پیامدهای آن و تغییر اقلیم و تأثیر آن بر سلامت ، تغییر اقلیم و تأثیر آن را بر کشاورزی همدان و اینک تأثیر آن بر امنیت غذایی را بررسی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان در حال تطبیق کشاورزی با تغییرات اقلیمی

همدان در حال تطبیق کشاورزی با تغییرات اقلیمی