مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 16:402023-11-01بين الملل

خشت به خشت از کمپ نظامی آمریکایی ها تا موزه مدرسه همدان


از موزه نه! از موزه مدرسه می گویم؛ موزه ای در دل مدرسه که هر دو آثاری در حساب و کتاب یکصد سال پیش تقویم این دیار دارند حتی شاید کمی آن طرف تر و اندکی دورتر.

- خبرگزاری فارس-همدان؛ سولماز عنایتی: از موزه نه! از مدرسه می گویم، مدرسه ای با نام کنونی پرطمطراق و سابقه طولانی تاریخی که به سال 1284 می رسد و رد پای آمریکایی ها.

مدرسه درست وسط شهر همدانا بنا شده اما پای آمریکایی ها به واسطه خرید زمین و ساخت و تجهیزش در میان است، چرا و چطورش بماند اما دارالفنون همدان، مدرسه و کمپ نظامی و دفتر حاکم شهر بود و گویی چندکاربرده تلقی می شد.

به عبارتی مدرسه کهن این دیار از زمان احداث تا همین حالا کلی کاربری داشته، کمپ نظامی، کنسولگری، بخشی از دفتر حاکم همدان و مدتی هم دانشسرا و نهایتا 80 سالی است که تنها عنوان مدرسه را یدک کشیده و لابد دانش آموزانش شهره شهر شدند.

موزه نه! اما مدرسه آمریکایی ها و بعد از نقل و انتقال به وزارت فرهنگ مدرسه ابن سینا، گنجینه ای است از اسرار و خاطرات؛ خشت به خشت اش رد دانش آموزان همدانی دارد، همان هایی که یحتمل امروز لباس وزارت و صدارت پوشیدند و دلشان پَر می کشد برای هم زبانی و وقت گذرانی در حیاط دنگال مدرسه تاریخی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشت به خشت از کمپ نظامی آمریکایی ها تا موزه مدرسه همدان

خشت به خشت از کمپ نظامی آمریکایی ها تا موزه مدرسه همدان