مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 10:402023-10-29فرهنگي

مهرجویی شدیدا به «ساز» ادای احترام کرده است


یک منتقد موسیقی فیلم درباره نگاه داریوش مهرجویی به موسیقی می گوید: طی تمام دوران کاری مهرجویی، از خوشحال ترین فیلم تا بدحال ترین فیلم او المان موسیقی دیده می شود؛ - یک منتقد موسیقی فیلم درباره نگاه داریوش مهرجویی به موسیقی می گوید: طی تمام دوران کاری مهرجویی، از خوشحال ترین فیلم تا بدحال ترین فیلم او المان موسیقی دیده می شود؛ حتی الماس 33 که اولین فیلم او است، با صحنه ضرب زورخانه شروع می شود؛ گویی که ورود مهرجویی به سینما با یک ساز صورت گرفته است.

به قتل رسیدن داریوش مهرجویی و همسرش، دنیای فرهنگ و هنر را در بهت فرو برد.

شاید تکان دهنده بودن درگذشت او موجب شد کمتر راجع به هنر او صحبت شود حالا اما شاید فرصت مناسبی باشد که نگاهی به رویکرد موسیقایی این سینماگر بزرگ داشته باشیم که خودش نوازنده سنتور بود و در بسیاری از کارهای خود به موسیقی ادای احترام کرده است.

خبرنگار ایسنا، در این باره گفتگویی را با نصرالله داوودی (آهنگساز و منتقد موسیقی) ترتیب داده است: او در ابتدا به رویکرد سینمایی مهرجویی فقید می پردازد و می گوید: مهرجویی به عنوان یک فیلم ساز، خود محصول دو مکتب است.

در حقیقت مهرجویی در ابتدا یک ایرانی محصول سینمای فیلم فارسی ایران است؛ زیرا تا قبل از او یا کیارستمی که موج سینمای نوین ایران را راه انداختند؛ به جز چند فیلم فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهرجویی شدیدا به «ساز» ادای احترام کرده است

مهرجویی شدیدا به «ساز» ادای احترام کرده است