مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 15:402023-11-11اقتصادي

رشد 75 درصدی صادرات ایران به تاجیکستان/ پسته ایرانی جزو اولین ها


بر اساس آمارها در هفت ماهه امسال صادرات ایران به تاجیکستان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 75 درصدی همراه بوده و سه قلم کالای اول صادراتی به ابن کشور شامل میله های آهنی یا فولادی گرم نورد شده، - بر اساس آمارها در هفت ماهه امسال صادرات ایران به تاجیکستان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 75 درصدی همراه بوده و سه قلم کالای اول صادراتی به ابن کشور شامل میله های آهنی یا فولادی گرم نورد شده، پسته با پوست تازه و خشک و سایر رنگ ها و ورنی ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اواخر هفته گذشته رییس جمهوری در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه، عازم تاجیکستان شد.

در جریان این سفر رؤسای جمهور و مقامات عالیرتبه ایران و تاجیکستان یک بیانیه مشترک و 18 سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری های تجاری و اقتصادی بلندمدت برای سال های 2023 تا 2030، لغو رویداد، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، حمل و نقل و ترانزیت، مدیریت بحران، ایجاد منطقه آزاد مشترک، فرهنگ و هنر، آموزش عالی، تحقیقات فناوری و نوآوری، خدمات پستی، امور ورزشی و خواهر خوانندگی میان شهرهای یزد و خجند تاجیکستان از جمله اسناد و تفاهم نامه های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بود که توسط مقامات دو کشور به امضا رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 75 درصدی صادرات ایران به تاجیکستان/ پسته ایرانی جزو اولین ها

رشد 75 درصدی صادرات ایران به تاجیکستان/ پسته ایرانی جزو اولین ها