مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-13پزشكي

65 درصد میانسالان دیابتی به مشکلات اورولوژی مبتلا هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهری در آستانه روز جهانی دیابت (23 آبان) گفت: دیابت و مسائل مربوط به سلامت اورولوژی ارتباط نزدیکی با هم دارند، - رییس انجمن نورویولوژی ایران گفت: 65 درصد میانسالان مبتلا به دیابت در کشور مشکلات اورولوژی دارند و اگر درمان به موقع انجام نشود، دچار ناتوانی های جسمی می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهری در آستانه روز جهانی دیابت (23 آبان) گفت: دیابت و مسائل مربوط به سلامت اورولوژی ارتباط نزدیکی با هم دارند، دیابتی ها مستعد عفونت های دستگاه ادراری، مشکلات مثانه و اختلال عملکرد جنسی هستند، چون این بیماری به طور مستقیم بر جریان خون، اعصاب و عملکرد حسی بدن تأثیر می گذارد.

وی افزود: وجود مقدار فراوان قند در خون در درازمدت می تواند به بخش های مختلف بدن مانند قلب، رگ های خونی، کلیه ها، مثانه، دستگاه تناسلی و دستگاه عصبی آسیب وارد کند.

این اورولوژیست تاکیدکرد: اکنون کشورمان پیشرفت خوبی در درمان مشکلات اورولوژی دارد و آگاهی رسانی و افزایش دانش مردم در مورد رابطه دیابت و ایجاد عوارض آن در مثانه می تواند از ناتوانی جسمی بیماران جلوگیری کند.

وجود مقدار فراوان قند در خون در درازمدت می تواند به بخش های مختلف بدن مانند قلب، رگ های خونی، کلیه ها، مثانه، دستگاه تناسلی و دستگاه عصبی آسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 درصد میانسالان دیابتی به مشکلات اورولوژی مبتلا هستند

65 درصد میانسالان دیابتی به مشکلات اورولوژی مبتلا هستند