مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 13:402023-11-13اقتصادي

شهرداری تهران به چینی ها ملک واگذار می کند


سخنگوی شهرداری تهران درباره قراردادهای منعقده در سفر تیم مدیریت شهری به چین و نحوه تأمین منابع مالی آن توضیحاتی ارائه داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، عبدالمطهر محمدخانی درباره دستاوردهای سفر چین اظهار کرد: در این سفر با مذاکرات انجام شده توانستیم قراردادهایی را منعقد و توافق نامه هایی را تحت عنوان خرید انواع زیرساخت های شهری محقق کنیم.

وی با بیان اینکه ارزش این قراردادها بالغ بر 4 میلیارد دلار است، افزود: قرارداد تأمین 791 دستگاه واگن مترو که از سال 1395 مطرح و مسکوت مانده بود، در این سفر نهایی شد که ارزشی در حدود یک میلیارد دلار دارد.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران، شرکت های واگن سازی چینی در حال حاضر تأمین زیرساخت های حمل ونقل بسیاری از کشورهای توسعه یافته در شمار بسیار بالا را عهده دار هستند و خودشان برای تعامل با تهران پیش قدم شده اند.

محمدخانی با تاکید بر اینکه در دولت دوازدهم قرارداد تأمین 630 واگن مترو حتی با باز شدن خط مالی در حال انقضا بود، ادامه داد: با روی کار آمدن گروه جدید مدیریت شهری، احیای این قرارداد در دستور کار قرار گرفت و دوباره خط اعتباری خرید 630 دستگاه واگن برای مترو تهران از طریق تهاتر نفت احیا شد.

وی همچنین در خصوص راه اندازی خط 11 مترو تهران که با همکاری یک شرکت چینی و یک شرکت داخلی قرار است احداث شود، یادآور شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری تهران به چینی ها ملک واگذار می کند

شهرداری تهران به چینی ها ملک واگذار می کند