مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 12:452023-11-04اقتصادي

نگاهی به تاریخ حقوق کارگران/ چرا دوباره «مزد منطقه ای» مطرح شده است؟!


گروه هایی با شعار مزد منطقه ای و با ارتباطاتی که با نمایندگان ایجاد کرده اند به دنبال این هستند که موسسات مختلف را از شمول قانون کار خارج کنند و آزادانه تنظیم بازار کار را به هرج ومرج بکشانند.

- جی پلاس؛ احسان سهرابی گفت: نهادهای خیریه و سودجو به سردمداری اتاق بازرگانی به دنبال احیای روشی منسوخ هستند؛ کارگران و تشکل های کارگری نباید اجازه بدهند مزد منطقه ای دوباره سرمنشاء استثمار قانونی شود.

احسان سهرابی فعال کارگری با اشاره به عدم تمایل دولت به ترمیم دستمزد غیرقانونی سال جاری در ارتباط با حمایت گروه های مدافع سرمایه داران از دستمزد منطقه ای به ایلنا گفت: ریشه مزد توافقی در فعالیت برخی نهادهای خیریه و حامیان سرمایه داری ست.

او افزود: نمایندگان خیریه ها با حضور در دفاتر برخی نمایندگان مجلس و اتاق بازرگانی و حتی برخی از تشکل های کارگری اصرار بر قانونی شدنِ مزد منطقه ای و توافقی دارند؛ آنان از خانواده های ضعیف و زیر خط فقر که در شرایط اجبار و اضطرار و اکراه اقتصادی هستند، سوء استفاده می کنند و با پرداخت زیر حداقل دستمزد و عدم بیمه تامین اجتماعی، به سادگی از قوانین آمره عدول می نمایند.

سهرابی اضافه کرد: متاسفانه گروهی هنجار شکن که با نگاه سرمایه داری به دنبال سود حداکثری هستند با حباب خیرخواهانه، از نیروی کار بهره کشی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به تاریخ حقوق کارگران/ چرا دوباره «مزد منطقه ای» مطرح شده است؟!

نگاهی به تاریخ حقوق کارگران/ چرا دوباره «مزد منطقه ای» مطرح شده است؟!