مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 20:352023-11-08اقتصادي

بلعیدن مسکن در شهرداری ها


دست کم حدود صد میلیون تومان از قیمت یک واحد مسکونی صد متری در تهران به حساب شهرداری می رود.

انبوه سازان مسکن می گویند که با احتساب هزینه فروش تراکم و مخارج بیمه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه شرق، این موضوع واکنش مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی را هم برانگیخته است و او در 30 شهریور امسال و در نشست شورای مسکن مازندران در ساری گفت که بررسی ها نشان می دهد که افزایش سه تا چهار برابری عوارض شهرداری ها عامل افزایش قیمت واحد های مسکونی در کشور شده است .

این موضوع در شرایطی است که بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس حدود 60 درصد درآمد شهرداری صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل آن می شود.

این گزارش شمار پرسنل شهرداری تهران را حدود 23 هزار نفر می داند که بالغ بر 18 هزار نفر در مناطق بیست ودوگانه شهرداری تهران و بیش از پنج هزار نفر در واحد های ستادی شهرداری تهران شاغل هستند.

با این حال حدود نیمی از این پرسنل مازاد به شمار می آیند و بر اساس گزارش معاونت منابع انسانی شهرداری تهران در سال 97 تعداد نیرو های مازاد شهرداری تهران بیش از 10 هزار نفر است.

با تمام این اوصاف شهرداری اصرار دارد که هزینه ساختار عریض و طویل خود را با شهرفروشی و تحمیل هزینه سنگین به جیب خریداران مسکن تأمین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلعیدن مسکن در شهرداری ها

بلعیدن مسکن در شهرداری ها