مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 22:402023-11-11بين الملل

میخ آخر بر تابوت یک تمدن طولانی


فرقی نمی کند فلسطین پیروز شود یا اسراییل، امروز آتش بس شود یا فردا، صلح برقرار شود یا همه غزه را- به قول خودتان مثل چمن - شخم بزنید، قطعا این حوادث یک پیام دارد و آن شکست تاریخی ِجبران ناپذیر مدرنیته است.

- خبرگزاری فارس- حسین مطیع عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان: ابن خلدون می گفت: تمدن ها فراز و فرود دارند و در نهایت (به شکل سینوسی) افول کرده و نابود می شوند.

وقتی در نیمه اول قرن بیستم جنگ جهانی اول و دوم رخ داد و بشر مدرن وحشیگری خود را با کمک سلاح های پیشرفته جنگی نشان داد و بیش از 70 میلیون کشته بر جای ماند، عده ای به نتایج مسیر تمدنی غرب شک کردند و آن را مذمت کردند و نوشتند که: انسان عصر عظمت علم تا حد شریرترین نوع وحشیان سقوط کرده است (جان برنال، تاریخ علم).

اما غرب براساس حیله و تزویر همه تقصیرها را به گردن نازیسم آلمان و فاشیسم هیتلری انداخت و با شکست آلمان و خودکشی هیتلر، با فرافکنی، خود را بی گناه و پاک دانست و پیروزمندانه بر خرابه های برلین شعر شادی سرود و آن را بین دو فاتح جنگ یعنی بلوک غرب و شرق تقسیم کرد.

برای بمباران هیروشیما نیز توانست توجیهاتی بتراشد که حتی برخی ژاپنی ها را تا امروز فریفته است.

سپس سعی کردند با کمک رسانه ها و فناوری های جدید بر رفاه و زرق و برق زندگی مردم افزوده و آن ها را دچار تاریخ فراموشی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میخ آخر بر تابوت یک تمدن طولانی

میخ آخر بر تابوت یک تمدن طولانی