مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 10:352023-10-28اجتماعي

جمعیت کرج 20 برابر توان اکولوژیکی این شهر است


طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه تهران، توان اکولوژیکی استان البرز به ویژه شهرستان کرج مطابق بارگذاری جمعیتی و صنعتی سال 1375 است و این یعنی از آن سال به بعد هر بارگذاری صنعتی و جمعیتی جدیدی که در کرج انجام شده عملا شیب منفی محیط زیستی داشته است.

- ایسنا/البرز مدیرکل محیط زیست البرز گفت: طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه تهران، توان اکولوژیکی استان البرز به ویژه شهرستان کرج مطابق بارگذاری جمعیتی و صنعتی سال 1375 است و این یعنی از آن سال به بعد هر بارگذاری صنعتی و جمعیتی جدیدی که در کرج انجام شده عملا شیب منفی محیط زیستی داشته است.

مجید درگی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مساله محیط زیست یکی از دغدغه های اصلی جامعه است، اظهار کرد: حفظ محیط زیست عملی دینی و انقلابی است و همه باید دست به دست هم دهند تا مسائل این حوزه حل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایران جزو معدود کشورهایی است که در قانون اساسی اش به موضوع محیط زیست پرداخته شده و طبق اصل 50 این قانون حفظ محیط زیست وظیفه ای همگانی است.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت همه گروه های مردمی برای حفظ محیط زیست استفاده کرد، افزود: در این راستا اداره کل محیط زیست البرز سعی دارد در قالب اردوهای جهاد تبیین فعالان اجتماعی و کنشگران استان را نسبت به معضلات محیط زیستی استان آگاه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت کرج 20 برابر توان اکولوژیکی این شهر است

جمعیت کرج 20 برابر توان اکولوژیکی این شهر است