مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 11:052023-10-23سياسي

وزیر کشور: اربعین موجب اتحاد استراتژیک دو ملت ایران و عراق شد


اربعین آنچنان پر قدرت دو ملت ایران و عراق را به هم وصل کرد که آن قدرتی که بیگانگان از آن ترس داشتند، بین ایران و عراق شکل گرفت و امروز دو ملت با یکدیگر اتحاد استراتژیک پیدا کرده اند.

- وزیر کشور گفت: اربعین آنچنان پر قدرت دو ملت ایران و عراق را به هم وصل کرد که آن قدرتی که بیگانگان از آن ترس داشتند، بین ایران و عراق شکل گرفت و امروز دو ملت با یکدیگر اتحاد استراتژیک پیدا کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد وحیدی در نشست اربعین مظهر همگرایی، منطقه ای و بین المللی، گفت: یکی از دلایلی که جنگ بین ایران و عراق به پا شد این بود که این دو کشور نباید بهم بپیوندند.

قرار گرفتن ایران و عراق در کنار هم به عنوان متحد استراتژیک سبب می شد سایر کشورهای منطقه نیز به آنان بپیوندند.

وزیر کشور ادامه داد: به همین دلیل صدام به عنوان کارگزار بیگانگان با به راه انداختن جنگ، ملت ایران و عراق را از هم دور کرد.

این جنگ 8 ساله توانست برای چندین سال بین دو ملت ایران و عراق افتراق به وجود آورد و هر دو ملت نسبت به هم همواره با نگاه کینه توزانه نگاه می کردند و نتیجه اش هم همان چیزی شد که دشمنان می خواستند اما ظرفیت های گسترده ایران و عراق از لحاظ ژئوپلتیک، تاریخی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی، بعد از قضایای داعش و فداکاری های بزرگ رزمندگان عراقی که با حضور برادر شهید سلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر کشور: اربعین موجب اتحاد استراتژیک دو ملت ایران و عراق شد

وزیر کشور: اربعین موجب اتحاد استراتژیک دو ملت ایران و عراق شد