مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 15:402023-11-12سياسي

نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی ایران در تاجیکستان + تصاویر


با هدف عملیاتی شدن توافقات سفر اخیر رییس جمهور ایران به تاجیکستان، همایش هم اندیشی تجار و فعالان اقتصادی ایرانی با حضور مقامات رسمی دو کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همایش هم اندیشی تجار و فعالان اقتصادی ایرانی با حضور سعدی قادرزاده رییس کمیته سرمایه گذاری و اداره اموال دولتی تاجیکستان، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران، علیرضا حقیقیان و نظام الدین زاهدی سفرای ایران و تاجیکستان و جمع زیادی از بازرگانان و کارآفرینان ایرانی در محل سفارت جمهوری اسلامی در این کشور برگزار شد.

در ابتدای این همایش علیرضا حقیقیان سفیر ایران در تاجیکستان، با اشاره به اهمیت سفر رسمی سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان به تاجیکستان و اسناد امضا شده، گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم روابط میان تهران و دوشنبه رو به توسعه نهاده و اکنون به سطح بسیار خوبی رسیده است.

وی یادآور شد: رییس جمهور ایران در چارچوب سیاست همسایگی، نخستین سفر خارجی خود را در دو سال قبل به تاجیکستان انجام داد که دستاوردهای قابل توجهی به همراه داشت.

همچنین در نشست سران سازمان همکاری های شانگهای که به میزبانی تاجیکستان برگزار شد، ایران پس از 16 سال به عضویت کامل آن پذیرفته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی ایران در تاجیکستان + تصاویر

نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی ایران در تاجیکستان + تصاویر