مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 22:152023-11-04بين الملل

برگزاری نشست سالگرد اعلامیه بالفور و نقش انگلیس در شکل گیری رژیم صهیونیستی


در صد و ششمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور در سال 1917 نشستی با موضوع « اعلامیه بالفور و نقش انگلیس در شکل گیری رژیم صهیونیستی» در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

- در صد و ششمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور در سال 1917 نشستی با موضوع اعلامیه بالفور و نقش انگلیس در شکل گیری رژیم صهیونیستی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نشست با اشاره به تاریخ دوم نوامبر 1917 که طی آن بالفور وزیرخارجه وقت انگلیس با صدور نامه ای خطاب به روتشیلد از تشکیل خانه ملی برای یهود در سرزمین فلسطین حمایت کرد، تاکید شد که این اعلامیه که زمینه سازی آن از سال ها قبل انجام شده بود، نخستین گام رسمی برای تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین در راستای پاسخ دادن به مطالبات صهیونیسم جهانی بود.

دولت جعلی رژیم صهیونیستی سه دهه بعد در سال 1948 و در یوم النکبه بر پایه این اعلامیه در قلب سرزمین های اسلامی بنیان گذاشته شد و بحرانی را رقم زد که همچنان و با گذشت بیش از 75 سال همچنان ادامه دارد.

در این نشست بر مبنای اسنادنگاری و تاریخ نگاری بیان شد که اعلامیه بالفور سرآغازی برای مهاجرت تدریجی صهیونیست ها از نقاط گوناگون جهان و آوارگی ملت فلسطین با قدمتی چندین هزار ساله در این سرزمین مقدس شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نشست سالگرد اعلامیه بالفور و نقش انگلیس در شکل گیری رژیم صهیونیستی

برگزاری نشست سالگرد اعلامیه بالفور و نقش انگلیس در شکل گیری رژیم صهیونیستی