ما در کشور با بحران مرجعیت علمی دست به گریبان هستیمعضو هیات علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با بیان اینکه ما در حال حاضر در کشور با بحران مرجعیت علمی دست به گریبان هستیم، گفت: مرجعیت های غیر علمی سیستماتیک آن قدر زیاد است که مرجعیت علمی در حاشیه می ماند. - غوغا اجازه نمی دهد که مرجعیت علمی مرکز توجه شود. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مقصود فراستخواه در چهاردهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی نخستین همایش ملی مرجعیت علمی که امروز با عنوان کیفیت آموزش عالی و نقش آن در مرجعیت علمی در مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید تعریف مرجعیت و Authority مشخص باشد، گفت: مرجعیت در علم، در واقع یک اقتدار اخلاقی و معرفت شناختی است و با قدرت و سلطه متفاوت است. مرجعیت استاد با دانشمند یعنی حرف فرد، حجت است و این به نوعی به معنای اقتدار است؛ نه قدرت. وی به مفهوم مرجعیت علمی در کلاس درس پرداخت و توضیح داد: کلاس درس یکی از بخش های مهم زیست بوم علم است و جریان علم، علم ورزی و علم آموزی از کلاس درس شروع می شود. در تاریخ تمدنی ما نیز حلقه های علمی اهمیت داشت. عضو هیات علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با بیان اینکه ما در حال حاضر در کشور با بحران مرجعیت علمی دست به گریبان هستیم، گفت: مرجعیت های غیر علمی سیستماتیک آن قدر زیاد است که مرجعیت علمی در حاشیه می ماند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |