مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 15:452023-11-05سياسي

نحوه بازپرداخت بدهی دولت به بانک ها از لایحه برنامه هفتم حذف شد


با رای نمایندگان مجلس، بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شد که در آن سازوکاری برای بازپرداخت بدهی دولت و شرکت های دولتی به شبکه بانکی تعیین شده بود.

- با رای نمایندگان مجلس، بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شد که در آن سازوکاری برای بازپرداخت بدهی دولت و شرکت های دولتی به شبکه بانکی تعیین شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه و در جریان بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه، بند (ت) ماده 10 لایحه برنامه هفتم را حذف کردند.

در این بند آمده بود: به منظور تعیین تکلیف و بازپرداخت بدهی دولت و شرکت های دولتی به شبکه بانکی: 1- معادل طلب حسابرسی شده بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از دولت و شرکت های دولتی، اوراق مالی اسلامی با سررسید حداکثر پنج سال در اختیار بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی طلبکار قرار می گیرد.

اوراق مالی اسلامی مربوط به بدهی دولت توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل)، و اوراق مالی اسلامی مربوط به بدهی شرکتهای دولتی توسط شرکت دولتی بدهکار منتشر و توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تضمین می شود.

اوراق مالی اسلامی موضوع این بند باید حداکثر سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون، به بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی تحویل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه بازپرداخت بدهی دولت به بانک ها از لایحه برنامه هفتم حذف شد

نحوه بازپرداخت بدهی دولت به بانک ها از لایحه برنامه هفتم حذف شد