مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 16:002023-10-25بين الملل

پکن: روابط با آمریکا را بر اساس احترام متقابل تقویت می کنیم


رییس جمهور چین گفت که پکن به تقویت روابط آمریکا بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری سودمند دوجانبه ادامه می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شی جین پینگ رییس جمهور چین امروز (چهارشنبه) به ارزیابی روابط کنونی بین واشنگتن و پکن پرداخت.

شی در جریان دیدار با گِیوین نیوسام فرماندار ایالت کالیفرنیا که به پکن سفر کرده، گفت که چین به تقویت روابط آمریکا بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری سودمند دوجانبه ادامه می دهد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، رییس جمهور چین همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا هم همین رویکرد را در قبال پکن داشته باشد و آن را انجام دهد.

وی در این باره توضیح داد: سیاست جمهوری خلق چین در قبال ایالات متحده همیشه این بوده است که به احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری سودمند متقابل پایبند باشد.

چین به عمل در این مسیر ادامه خواهد داد و امیدوار است که آمریکا نیز به سمت چین حرکت کند .

شی قبلاً بارها تاکید کرده بود که آینده و سرنوشت بشریت به این بستگی دارد که آمریکا و چین بتوانند مسیر درست همزیستی مسالمت آمیز را پیدا کنند.

پیش از این نیز رییس جمهور چین با بیان اینکه واشنگتن و پکن باید به همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر برسند، تلویحاً بر لزوم کاهش تنش بین دو کشور تاکید ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: روابط با آمریکا را بر اساس احترام متقابل تقویت می کنیم

پکن: روابط با آمریکا را بر اساس احترام متقابل تقویت می کنیم