مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 05:302023-11-13پزشكي

برای سلامت قلب کدام حالت بهتر است؛ ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن ؟


متخصصان بر این باورند که مزیت خوابیدن برای سلامت قلب نسبت به نشستن، در اصل ناشی از تأثیر منفی عوامل غیرمستقیم مانند مصرف تنقلات در زمان تماشای تلویزیون به هنگام نشستن است که منجر به افزایش وزن می شوند.

- برای سلامت قلب کدام حالت بهتر است؛ ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن ؟ دکتر بلاجت گفت: متخصصان بر این باورند که مزیت خوابیدن برای سلامت قلب نسبت به نشستن، در اصل ناشی از تأثیر منفی عوامل غیرمستقیم مانند مصرف تنقلات در زمان تماشای تلویزیون به هنگام نشستن است که منجر به افزایش وزن می شوند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که برای سلامت قلب، ایستادن یا خوابیدن بهتر از نشستن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ متخصصان در این مطالعات به بررسی تأثیر حرکات مختلف روی سلامت قلب در طول روز پرداخته اند.

بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله قلب اروپا منتشر شده است، تنها چند دقیقه ورزش در روز به جای نشستن می تواند روی سلامت قلب مؤثر باشد.

دکتر جو بلاجت ، متخصص کالج دانشگاهی لندن در این باره گفت: در بررسی های گذشته نیز مفید بودنِ فعالیت بیشتر برای سلامت قلب مشخص شده بود اما بررسی های ما با در نظر گرفتن کل 24 ساعت در شبانه روز، دیدگاه منحصر به فرد و جدیدی را از سلسله مراتب رفتارهای روزانه ارائه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای سلامت قلب کدام حالت بهتر است؛ ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن ؟

برای سلامت قلب کدام حالت بهتر است؛ ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن ؟