مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:052023-10-25فرهنگي

برج تاریخی گورستان اودولو بیله سوار مرمت می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله سوار از مرمت برج تاریخی گورستان اودولو این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/اردبیل رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله سوار از مرمت برج تاریخی گورستان اودولو این شهرستان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، فرنام حامد گفت: عملیات مرمت برج تاریخی گورستان اودولو از تیرماه سال جاری آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله سوار افزود: این بنای یادمانی متعلق به قرون میانه اسلامی که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است پیش از این در دو مرحله ساماندهی شده است و اکنون عملیات بازسازی و مرمت آن با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان انجام می شود.

وی بیان کرد: طرح احیای این برج مقبره براساس مطالعات باستان شناختی انجام شده در این محوطه و همچنین مطالعات تطبیقی سبک های معماری مقابر قرون میانه اسلامی در حال انجام است.

حامد ادامه داد: تکمیل طرح احیای این برج مقبره در جوار جاده آسفالته بیله سوار زمینه های گردشگری در منطقه بیله سوار را دو چندان خواهد کرد و همچنین با سامان دهی صحن این برج مقبره و ایجاد فضاهای مناسب در پیرامون آن موقعیت مناسبی برای بازدید گردش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برج تاریخی گورستان اودولو بیله سوار مرمت می شود

برج تاریخی گورستان اودولو بیله سوار مرمت می شود